Saturday, June 7

MENGAWAL LISAN

Assalamualaikum,

Pada pendapat saya eloklah perkara seperti BJ usulkan (tentang 'masuk jawi dll yang berbaur seks) dibincang di website atau blog yang berkaitan dengan kesihatan atau website agama seperti islamonline.
Sebagai seorang Muslimah dan isteri, kurang sesuai untuk saya bincangkan perkara ini dan sewaktu dengannya dengan lelaki lain. Lagipun saya bukan pakar.

Rasulullah saw bersabda, maksudnya
"Bahawasanya lidah seorang mukmin itu berada di belakang lidahnya; apabila hendak mengatakan sesuatu, ia mempertimbangkannya dengan hatinya, kemudian ia laksanakan dengan lidahnya. Adapun lidah seorang munafik itu berada di hadapan hatinya; apabila ia menginginkan sesuatu, ia laksanakan dengan lidahnya tanpa mempertimbangkan dengan hatinya. " (HR M.Karathi)

Wallahu'alam.

3 comments:

  1. BLOGNYA BAGUS.
    MENGUNDANG BERKUNJUNG KE BLOG SAYA.

    VISIT MUALAF FORUM;
    www.indonesia.faithfreedom.org

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    I'm one of your silent reader. I just break the silence to warn you about above mentioned website www.indonesia.faithfreedom.org in one of anti Islam set up by non muslim as meeans to create doubt and fitnah to Muslim ummah. just be aware of that site. Allah Hafiz.

    Wasalam
    cindian guy.

    ReplyDelete
  3. Waalaikumussalam azlan,
    Yes, among the anti-islam websites is www.indonesia.faithfreedom.org.
    Alhamdulillah for by the above's comment here , we have added another site we should be aware of its existence.
    Fear not of the unknown but fight the ignorance with knowledge Allah bestow upon us.
    Here's what the website is about (that I copy from its site):

    Faith Freedom International adalah gerakan eks-muslim "grassroots" sedunia yg terdiri dari orang2 yang khawatir akan meningkatnya ancaman Islam. Kami ingin menyatukan manusia, bukan dgn menawarkan doktrin baru, tapi dgn mengajak anda meninggalkan doktrin2 yang memisahkan kami. Kami ingin menghilangkan dikotomi biadab 'Muslim vs. Kafir". Umat manusia adalah satu keluarga. Jangan biarkan psychopat2 spt Hitler dan Muhamad mempengaruhimu dengan kebohongan mereka. Jangan kau menjadi korban kebijakan "devide et impera" ciptaan seorang psychopath.

    Faith Freedom mendukung kebebasan beragama (kecuali Islam). Kami menentang kebencian, bukan kepercayaan. We are against Hate, not Faith. Kami menghormati HAK AZASI Manusia dan bukannya Kepercayaan Buta manusia. Kami benar secara faktual, walau fakta2 itu pahit dan kedengarannya tidak enak/tidak sopan.

    Bantulah kami. Sebarkan pesan ini. Tunjukkan situs ini pada teman2mu. Bantu kami dgn berdebat, menerjemahkan artikel dari bahasa Inggris ke bahasa Indonesia. Kita harus memerangi Islam dan menyatukan umat manusia dgn cara yang diinginkan Tuhan. Islam adalah kanker. Kami bisa menghapuskannya. Tidak ada yang tidak mungkin dilakukan manusia. Dengan keyakinan ini, bahkan gunungpun dapat kami gerakkan.

    Ali Sina
    Maksud dan Tujuan FFI, surat dari A SINA
    http://www.indonesia.faithfreedom.org/oldforum/viewtopic.php?t=6477

    ReplyDelete