Tuesday, April 7

MRC atau KELAB MUSLIM REVERTS


Syukur alhamdulillah.
Dengan izinNya saya baru sahaja membuka satu online group baru yang akan dikenali sebagai Muslim Reverts Club. Kemasukan ahli terbuka kepada para mualaf dan yang memeluk Islam. Keahlian untuk orang awam adalah terhad dan mengikut keperluan. Buat masa ini, semua aktiviti dan perbincangan akan dilakukan melalui emel kepada ahli-ahli.
Dijemput semua Muslim reverts yang berminat dan mempunyai alamat emel untuk turut mengganggotai kelab ini.
Harap emel saya bersertakan nama Islam, tarikh memeluk Islam, lokasi sekarang, pekerjaan, nombor hp dan gambar terkini. Semua maklumat diri anda akan dirahsiakan. Terima kasih.

Alhamdulillah, Muslim Reverts Club is officially launched today. Membership is open to all Muslim reverts, who will receive information and news via their personal emails. Membership for born-Muslims will be limited. Any Muslim reverts who are interested, you are invited to join us.
Please email me stating your Islamic name, email address, date of reversion, current location, hp number, personal photograph, and current occupation. Your personal profile will be kept secret.
Thanks.

10 comments:

  1. Salam Kak Aliya,
    Just for suggestion,ESQ helps to understand Islam better although it is quite pricy. It is truly an eye opener for Muslim like us. Although it seems like a leadership/HR training but it is much more. Just a suggestion. And congratulation for the new online MRC. It makes a difference that you put this good idea to action.

    Pray for Allah guidance and help.Amin...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Kak Aliya.
    Congratulations on the new online group. MRC, I hope would be another beneficial group that can help Muslim reverts in any way it can. I know you are one dedicated person who'll make sure the objectives of MRC shall be achieved well. All the best Kak Aliya!

    ReplyDelete
  3. Waalaikumussalam anumz sarah,
    Yes, I'm working on it with some dedicated Muslim brothers and sisters for new reverts and those wanting to know more about Islam to join ESQ. InsyaAllah I'll be attending ESQ at the end of this month along with some new Chinese reverts.

    ReplyDelete
  4. Assalamaualaikum....
    terima kasih diatas kata2 nasihat td..
    semoga ianya berguna untuk saya teruskan tugas2 memblogging nier..
    ikhlas dr:
    blogger http://pusakagayongpulaupinang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Waalaikumussalam kakchik,
    Alhamdulillah dalam tempoh beberapa hari ini saja, kami sudah berjaya mengumpulkan 5 ahli tidak termasuk saya. Ini bukan untuk diri saya tetapi untuk membantu mengeratkan ukhwah sesama Muslimin dan Muslimat, terutama yang baru Islam.Semoga Allah swt permudahkan da memberkati usaha kami ini.

    ReplyDelete
  6. Salam kak aliya,

    Syukran. Semoga pengalaman di ESQ akak review di blog utk tatapan semua. Sy juga memerlukan peringatan dari semasa ke semasa. Your new entry on AMAL is also an eye opener.

    Sy setuju dgn akak krn mmg ada bnyk cara utk beramal. Amal yg sedikit ttp berterusan itu yg the best sebenarnya.Walau sebesar zarah tetap diambil kira.


    For Him who is Almighty and Most Adl'...

    ReplyDelete
  7. kak aliya...macam mana nak join kat MRC ni kak,?saya salah seorang saudara baru gak...tapi saya kurang tahu macam mana nak join kat MRC tu...boleh akak beri tunjuk ajar ngan saya..sebab saya pun ingin mengumpul kan orang sebangsa saya yang dah convert(untuk pengetahuan akak saya bangsa iban)

    ReplyDelete
  8. Aiman tolong klik pada 'view my profile'(di bawah gambar saya)dan klik sekali lagi pada emel saya untuk mendapatkan alamat emel saya. Hantarkan emel beserta nama penuh, tarikh masuk Islam, alamat terkini,pekerjaan, nombor telefon dan jika ada, gambar terkini. Alhamdulillah sudah ada 8 ahli sejak ditubuhkan pada 7 April.

    ReplyDelete
  9. Ukhti Aliya... You should let www.iluvislam.com know about this small movement as there are many mualaf or people interested in Islam who are always visiting that website...

    =)

    ReplyDelete
  10. Yes Adawiyah, Thanks for reminding me. Will do that soon, insyaAllah. This is just the beginning, and insyaAllah with His blessings we will soon have a venue where mualaf (especially young ladies)may stay a few days and learn about Islam from learned Islamic scholars in a friendly and relaxing atmosphere- with me :)

    ReplyDelete