Wednesday, August 27

HUJAN SATU RAHMAT

"Berhati-hati, ok. Ramalan cuaca melaporkan esok hujan."
Saya risau. Cuaca hujan hanya akan menyukarkan saya untuk ke SP.
Pukul 8 pagi, jalan sudah sesak menuju ke pusat pengundian berdekatan dengan rumah. Alhamdulillah saya masih boleh tiba dengan selamat di rumah Mak, seterusnya ke hospital untuk medical check-up.
"Kena balik awal,kalau boleh tiba sebaik sahaja pukul 5 petang."

Polis mengadakan sekatan jalan di susur keluar tol SP menuju ke selatan.
Polis kelihatan meronda di sekitar tempat tinggal saya.
Jalan-jalan masih sesak dengan kereta orang awam, kereta peronda polis dan motosikal.
Kelihatan pekerja-pekerja di khemah sebuah parti politik sudah hampir kosong. Mereka berkemas untuk pulang.
Hujan turun sejurus selepas saya selamat tiba di rumah.
Saya teringat kawan pernah memberitahu supaya beryukur apabila hujan turun, kerana hujan itu adalah rahmat Allah kepada kita semua.
Alhamdulillah. Saya lega.
Hujan yang turun membawa petanda yang baik.

No comments:

Post a Comment