Thursday, January 7

TAMBAH & KURANG

Berdebar-debar saya menanti giliran untuk pemeriksaan ultrasound.
Temujanji dengan doktor di hospital kerajaan, tempat saya bakal melahirkan anak nanti begitu merunsingkan.
Ya, saya dan suami berdoa. Sudah dan sedang berusaha sebaik-baiknya agar ketumbuhan fibroid yang muncul semula tidak mengganggu pertumbuhan bayi dalam kandungan. Ini temujanji pertama setelah keluar wad sebulan yang lalu.
Keputusannya?
Alhamdulillah... doktor memberitahu bahawa saiz ketumbuhan itu sudah mengecil sedikit berbanding ukuran yang diambil pada bulan lalu dan dijangka tidak menganggu pertumbuhan si kecil. Semua dilaporkan sebagai 'ok' oleh doktor, walaupun saya masih dalam kategori mengandung berisiko tinggi.

Syukur, ini satu hadiah istimewa. Esok si manja akan dijamu dengan kek khas, harap-harap dia tak meragam di dalam perut, hahaha.
Tambah satu lagi nombor pada umur saya.
Tambah berat pada badan saya.
Tambah rezeki tahun ini.
InsyaAllah tambah ahli keluarga nanti pada pertengahan tahun ini.
Alhamdulillah pada nikmat dan kurniaanNya.

1 comment: