Tuesday, May 7

2 BULAN KEBELAKANGAN INI

Assalamualaikum,
Sudah bersawang nampaknya blog ini sebab lama tak update. Bukan tak mahu tapi pelbagai masalah dan urusan kerja tidak membolehkan saya duduk diam seketika untuk menaip pada papan keyboard komputer.
Tambahan pula, komputer lama ini yang amat berjasa kepada saya dihantar untuk dibaiki pada bulan lalu ; harddisk rosak setelah 7 tahun digunakan.

Alhamdulillah, banyak urusan telah berjaya diselesaikan dan selebihnya hanya perlu sedikit masa lagi, insyaAllah untuk dibereskan. Penyediaan bahan untuk pelajar kelas-kelas SPM dan penyediaan bahan PBS untuk Tingkatan 2, serta pengumpulan data NILAM juga dilakukan secara berperingkat supaya saya tidak terlalu stress dan menyebabkan masalah darah tinggi yang masih ada selepas kelahiran Ikram ini terus meningkat. [akan saya ceritakan tentang PBS ini nanti, insyaAllah]

Saya juga mengikut perkembangan politik tanahair semenjak pembubaran parlimen baru-baru ini. Alhamdulillah pilihanraya ke13 berjaya dijalankan dalam keadaan selamat. Saya akui, saya agak risau dan telah memastikan cukup bekalan makanan dan keperluan anak-anak di rumah untuk sekurang-kurangnya seminggu selepas pilihanraya. Tak kisahlah apa orang lain nak kata; bagi saya, keselamatan keluarga dan memastikan keperluan mereka cukup penting sekiranya berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini. Hmm, tak perlulah cakap tentang politik di blog ini. Sudah banyak blog lain yang membincangkan hal politik pra dan pasca pilihanraya.



Saya doakan semua kawan-kawan yang membaca blog ini dalam keadaan sihat walafiat dan ceria selalu. Semoga Allah berkati anda semua dan permudahkan segala urusan, ameen.








p/s: Sesiapa tahu cara terbaik untuk halau/tangkap tikur besar di rumah? Seekor tikus pun sudah cukup membuatku pening kepala..


No comments:

Post a Comment