Tuesday, July 31

PROJEK BUKU I'SLAM UNTUK SEMUA'



BUKU TUHAN UNTUK SEMUA TELAH KELUAR CETAKAN KETIGA PADA 24 APRIL 2012
SINOPSIS
"Kenapa hanya Allah sahaja yang dianggap Tuhan? Bukankah itu tidak adil? Kenapa Allah ciptakan syurga dan neraka? Jika Allah itu berkuasa, kenapa tidak jadikan semua manusia baik-baik? Adakah benar al-Quran datang daripada Allah? Bukankah ia dilihat sebagai sebuah buku yang boleh ditulis oleh sesiapa?"
Buku ini mengupas persoalan dan dakwaan Non Muslim kepada Islam dan menjawab persoalan ini menurut neraca Islam, sains dan logik akal.

Turut membincangkan sifat-sifat Tuhan, kewujudan Tuhan, kesahihan al-Quran, kerasulan Nabi Muhammad, wanita dalam Islam dan Jesus menurut Islam.
Sesuai dibaca oleh semua Muslim yang sentiasa berhadapan dengan persoalan yang biasanya timbulkan kalangan Non Muslim dan Muslim yang mempunyai tahap penguasaan agama yang asas. Juga sesuai untuk Non Muslim dan Awal Islam yang menghadapi pelbagai persoalan yang tidak dapat dijawab oleh Muslim secara mudah dan konkrit.
Tuhan untuk Semua muncul berasaskan huraian sumber al-Quran dan hadis bagi membuktikan kebenaran yang terselindung di sebalik tohmahan kepada Islam.
Harga Semenanjung termasuk Kos penghantaran menggunakan Pos Berdaftar RM15, sabah dan Sarawak RM17.
SESIAPA YANG BERMINAT MEMBACA BUKU INI DAPAT MEMBUAT TEMPAHAN MELALUI MESEJ KE NO HP 019 3568 602 ATAU EMAIL KE cikmu06@yahoo.com


PROJEK BUKU ISLAM UNTUK SEMUA

Projek ini bertujuan untuk mengajak anda semua membeli sambil menderma buku ISLAM UNTUK SEMUA dan TUHAN UNTUK SEMUA!
Description
Jika anda berminat dengan projek ini, anda boleh membeli buku ISLAM UNTUK SEMUA dan TUHAN UNTUK SEMUA, buku yang anda belikan akan di dihadiahkan kepada;
· Perpustakaan dan Pusat Kesihatan di IPTA & IPTS (3 salinan untuk setiap perpustakaan)
. Perpustakaan Sekolah Menengah Kerajaan (3 salinan untuk setiap perpustakaan)
. Klinik-klinik di setiap Hospital kerajaan (3 salinan untuk setiap perpustakaan)
· Non-Muslims
· Saudara Muslim (yang baru melafazkan Syahadah)

Harga setiap naskah buku ISLAM UNTUK SEMUA adalah RM20 dan buku TUHAN UNTUK SEMUA rM13 (termasuk kos penghantaran). Jumlah buku yang diperlukan buat masa sekarang adalah 1000 naskah.

Sesiapa yang berminat dengan projek dakwah ini, boleh hubungi;
· Faisal Abdurrahman (019 356 8602)
. Abdul Hafiz (019-2163344)
· Ikhwan Ng (014 3055 326)
· Nazifah (019 2364823) 

No comments:

Post a Comment